IdaSjösten

En tanke text som troligen stämmer in hos många familjer i världen.

Publicerad 2015-12-21 23:35:19 i Min vardag,

"Hela uppväxten ha man gjort mer än vad andra barn sluppit, hela uppväxten ha gått ut på att finnas där, gör det, gör så, hjälp till där nu om Du ska ha pengar tills på fredag. Man känner aldrig ett lugn i sitt hem,  skrik bråk misshandel kretsar runt ens huvud dag in och dag ut hur länge ska det hålla på. Att vara störst innebär för dem flesta ansvar, ansvar för hemmet, sina syskon o sina föräldrar. Att vara äldst kan innebära att man få vara en "låtsatsmamma" för sina egna syskon för ens föräldrar finns inte just där bara Du det äldsta barnet. Allt hänger på dig och dina misstag är inte okej inte då inte här o inte nu. Ta hand om dig Själv, tänk på dig Själv tänk för en gångs skull inte på andra bara dig Själv. För det förtjänar Du efter allt slit under din uppväxt ha Du som person vuxit och dina syskon hade aldrig klart sin uppväxt utan dig. Idag är ingen vanlig dag den är just precis som alla andra dagar som gå på repeat repeat o repeat. Glöm inte bort dig själv för en stund."

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Mitt namn är Ida och bor i ''europas grönaste stad'' det regnar mer än vad den är grön. Jag är 22år gammal och vill inte blir äldre, bor hos min pappa med syskon jobbar på Max sen tre år tillbaka, och även på vida arena i en bar. Skriver allt om min vardag, känslor, o shopping. Ni kommer inte blir besvikna! :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela