IdaSjösten

Dag 30- Min första kärlek

Publicerad 2011-01-14 19:37:56 i

När man var mindre och gick på mellanstadiet så var man alltid ihop med några killar i klassen. Jag var ihop med en kille som jag var kär i på den tiden.. men det räknas ju inte som nu. Men denna killen var jag i alla fall ihop med i ett år och 5 månader som har varit mitt längsta förhållande när man var liten men tror inte ens att det räknas.'

Men nu när man är äldre är det mer komplicerat då är det mer allvar i det hela.

Detta var nog inte mening att det skulle bli så här, men förra året åkte jag utomlands till Bulgarien som en helt vanlig semester och om det var någonstans jag verkligen inte ville åka till så var det just Bulgarien men mamma o pappa tyckte vi skulle prova det ändå för dem hade hört av många att det var ett bra ställe så vi åkte dit en vecka efter jag börjat skolan.

Men när vi väl kommit dit och ska till poolen så är det rätt så fullt med folk fanns två lediga stolar till oss som är fem stycken i familjen. Medan dem andra gick i och badade låg jag kvar på stolen för att sola så kollar jag mig runt och ja det fanns en del söta killar här på hotellet trots allt. Men när vände mig till vänster märke jag att denna kille också ligger och kolla lite snett åt mig och jag kolla fort sen vänder mig om igen. Så kolla jag in denna killen lite här och där för något jag riktigt föll för hos denna kille var hans ögon. Vi bodde på samma våning fast några meter bort ifrån varandra. Vi såg varandra varje dag och spanade nog båda in varandra men vågade inte visa det ändå så öppet men en dag vid poolen så låg jag och brorsan och solade så är han i poolen med någon boll han kastar med. Så kastar han den just mot mig så vatten skvätts åt mig och det är ju inte precis varmt heller så gör han de några gånger. Sen när han är borta så hoppa vi i och kastar lite boll hit och dit sen kommer han tillbaka och kasta en boll mot mig och ja kastar den tillbaka så kasta han igen och jag tillbaka igen sen hoppa han ner i vattnet och vi börja kasta till varandra även brorsan är med men han sviker mig sen och gå upp. Så är vi själva i vattnet och börja snacka sen gå vi båda upp fast jag gå in i duschen och värmer mig så säger helt plötsligt någon buhh så vänder jag mig om och där står han och ta en dusch med sen börja vi prata mer och mer och berätta om varandra. Sen kom en kyss eller två... på kvällen ville han gå ut med mig så vi gick längs stranden och ja han tog min hand och vi satt oss vid vattnet och bara njöt eller i alla fall jag. Vi snackade ännu mer och lärde känna varandra ännu mer och köpte munkar med topping på och delade vi gick tillbaka hotellet och var där lite sen gick vi tillbaka till stranden igen haha. Dagen efter så var det bara en slump att min handduk låg bredvid hans så vi låg jämte varandra och log skrattade och hade bara kul sen badade vi också för den delen. Han frågade mig om jag ville gå och äta på donken med han hans föräldrar sen ett par vänner till och det gjorde jag ju såklart och det var jätte mysigt och han har verkligen jätte trevliga föräldrar som jag tycker om. Vi har i alla fall jätte mysigt och senare på kvällen är vi i tv rummet bara han och jag och myste med varann. Han fick mitt mobilnummer och msn sen skulle han åka hem och jag hem. Han hade varit där en vecka innan oss.

När vi kom hem snackade vi varje dag på msn vi hade cam och videosamtal och redan efter första dagen sa han att han ville boka flyg hit till mig och det ville jag ju med såklart. Så den 25 oktober kom han hit och skulle vara här i en hel vecka och vi hann göra rätt mycket under den tiden han var här. Vi bowlade en dag åkte till öland åt grekisk restaurang träffade mina vänner och fikade med dem han träffad min bästis min kusin och han gjorde mat till oss i hela familjen han var verkligen en drömkille han hjälper till väldigt mycket. När han skulle åka hem var mindre kul men något han älskade var våra pepparchips estrella. Under tiden han var här bokade jag ett flyg till han den 27 december till den 3 januari och efter han åkt hem snackade vi såklart hela tiden varje dag och även på sms så sms räkningen var inte så värst billig... men pappa betalar!

När de äntligen var min tur att komma till han har jag nog aldrig varit så nervös som jag var och att åka flyg helt själv med. Men jag blev riktigt uppvaktad hos dem och jag saknar alla, jag kom fram sent på måndag kvällen men på tisdagkvällen var på ett köpcenter sen senare på kvällen skulle vi på ett disco och man behöver bara vara 16 för att dricka där. Riktigt nice så drack öl som jag verkligen avskyr men den var riktig god.! Vi skulle även åka skridskor en dag som jag gjort några gånger men vadfan det gick verkligen inte för mig denna gång jag kom typ ingenstans så fick ta ett mål och åka runt med snacka om att jag skämdes som den! På kvällen gick vi hem till hans kompis och kollade film.. vi var på många olika köpcentrum bara för att jag skulle får se hur det var och även om jag hittade något. Vi bowlade en dag och var på en restaurang där man gjorde sin egen mat riktigt jävla gott faktiskt! Jag firade ju nyår där nere och ah de riktigt jävla kul på nyår många härliga trevliga killar och även några tjejer. Alla är verkligen trevliga i Holland. Men dagen då jag skulle åka hem var han inte sig lik så jag fick typ ur honom att vi skulle avsluta det här pga avståndet vi mellan varann och att han inte trodde det skulle bli så tufft och han sa många gånger att han inte skulle ge upp om oss men något hände.. och jag vet fortfarande inte varför det slutade så här. Men det var också för att han inte visste vad han ville längre men vi har fortfarande kontakten men inte på samma sätt. Men vem vet vi kanske hitta tillbaka till varann igen för just nu är det svårt att försöka gå vidare bara sådär... men jag försöker.

Killen heter Mike och bor i Holland i en liten ort Elsloo och ja det är kanske konstigt att har ett förhållande på så långt håll men vet ni vad? Jag skit i det för jag var lycklig med honom det var jag. Och ja många av mina vänner regerade på många olika sätt men det skit jag fullständigt i för det är mitt liv, och mitt val. För jag har aldrig känt så här för en kille förut och det kommer ta tid att läka alla sår. För just nu mår jag inte sådär värst bra men jag försöker verkligen att vara glad. Sen vet jag att jag varit sur på mina föräldrar nu en hel del men det är bara för jag inte mått något vidare och det hoppas jag att dem förstå. Sen är jag tacksam för att min bästis funnits där för mig för hon var inte så positiv när jag väl berättade om att jag träffat någon. Men hon har alltid stöttat mig.

Riktig lång text men om ni orkat läsa så TACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Mitt namn är Ida och bor i ''europas grönaste stad'' det regnar mer än vad den är grön. Jag är 22år gammal och vill inte blir äldre, bor hos min pappa med syskon jobbar på Max sen tre år tillbaka, och även på vida arena i en bar. Skriver allt om min vardag, känslor, o shopping. Ni kommer inte blir besvikna! :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela